استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی - استاندار مطرح کرد: لزوم نوسازی سه چهارم فضای آموزشی استان /کمبود ۳۵۰۰ نیرو در آموزش و پرورش استان
کد خبر: ۷۶۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 01 August 2019

 لزوم نوسازي سه چهارم فضاي آموزشي استان /كمبود ۳۵۰۰ نيرو در آموزش و پرورش استان

به گزارش تابناک مرکزی - آقازاده استاندار مرکزی در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش فناوری و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسئولان آموزش و پرورش، گفت: سه چهارم از فضای آموزشی آموزش و پرورش این استان فرسوده است و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشد.
آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد:  یک چهارم این فضا‌ها در استان بازسازی و با مولفه‌های استاندارد مطابقت دارد.

وی اظهار داشت: اراک و ساوه با ترافیک جمعیتی بالا در تامین فضای آموزشی با مشکلات متعددی مواجه هستند و ۷۰ و ۸۰ مدرسه کانکسی در استان  نیازمند مشارکت است.

استاندار مرکزی گفت: آموزش و پرورش این استان سه هزار و ۵۰۰ نیرو کمبود دارد و لازم است با تلاش کمیسیون، مجوز به کارگیری نیرو‌ها در این استان صادر شود.

آقازاده در ادامه افزود: در شان برخی دانشگاه‌ها و دانشجویان نیست که از خدمات رفاهی دانشجویی لازم برخوردار نباشند و باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای همپوشانی نقایص استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز گفت: ۳۲ هزار نفر از جمعیت دانشجویی استان در رشته علوم انسانی و سه هزار و ۶۰۰ نفر در رشته‌های علوم پایه به تحصیل اشتغال دارند که این تناسب نگران کننده است.

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» افزود: یک هزار و ۷۸۰ اعضای هیات علمی در استان وجود دارد و کیفیت آموزشی افت کرده است و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها به معنای واقعی دانش آموخته رشته تخصصی خود نیستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد دانشجویان استان مرکزی غیربومی هستند که نیازمند خوابگاه مناسب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی افزود: ۱۰ سال گذشته، ۱۱۰ هزار دانشجو در این استان به تحصیل اشتغال داشت و اکنون به ۶۷ هزار نفر رسیده است که نسبت به میانگین کشور وضع مطلوبی ندارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمایش در آموزش عالی به جدیت انجام نشده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دانشگاه اراک ۵۰ سال قدمت دارد و حدود ۲۰ سال است که عملیات اجرایی سایت آن آغاز شده، اما تکمیل نشده است.

 کریمی افزود: ۲۰ سال از فعالیت دانشگاه‌های مادر این استان می‌گذرد و این فضا‌های آموزشی نیازمند توسعه کمی و کیفی هستند.

وی اظهار داشت: در طرح آمایش آموزش عالی اعلام شده که هر استان یک دانشگاه داشته باشد که منطقی به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است امسال ردیف بودجه‌ای برای خرید دانشگاه آزاد در جوار دانشگاه صنعتی اراک اعتبار تخصیص داده شود.

نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان مرکزی کمبود فضای آموزش عالی ندارد.

 حسینی افزود: ۱۸ هزار مترمربع فضای آموزشی در آشتیان خالی است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

 وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز هیات علمی مناسبی در استان دارد که باید از آن بهره جست.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار